Nejčastější důvody odchodů modrých límečků a jak na ně

Krátké zamyšlení nad aspektem, z jakých důvodů odcházejí zaměstnanci modrých límečků a jak se s nimi vypořádat. Hanka nám vše přehledně sepsala.


Zaměstnanec přestane chodit do práce (má absence a přestane komunikovat)

  • Je potřeba uchazečům u podpisu smlouvy zdůraznit, že si mají vzít kontakt na mistra a vše řádně hlásit. Případně “pohrozit”, že pokud nebude absence hlásit, bude pro opakované absence ukončen a přes nás si již práci nenajde.
  • Zaměstnance bychom měli informovat (u podpisu, pak např. při volání dotazníku), že je v pořádku, když se mu práce nelíbí a vždy mu můžeme nabídnout něco jiného nebo se případně domluvit na jinou pozici – nebudeme na něho naštvaní, chceme, ať je také spokojený. 

Zaměstnanci nevyhovuje dlouhá dojezdová vzdálenost do práce

  • S uchazečem si je už u pohovoru potřeba zjistit jeho dojezdové možnosti do práce, a to i s víkendovými směnami. Uchazeč bude často říkat, že mu dlouhá nebo komplikovaná dojezdová vzdálenost nevadí, my mu však nevěříme  a nabídneme něco, kam bude mít snazší dojezd. 
  • Polským uchazečům, kteří využívají svozovou dopravu zdůrazíme délku cesty do práce a představíme jim situaci,  ve které mají 12h směnu  a cesta jim zabere např. další 3 hodiny. Tady dle reakce uchazeče jsme schopni vyčíst, zda je to za něj v pořádku, nebo ne. 

Zaměstnanci nevyhovuje pracovní náplň 

  • Uchazeči na pohovoru představíme pozici s jejími výhodami i nevýhodami, nic mu netajíme, nesnažíme se pozici jen “prodat”. Co nejdetailněji mu popíšeme provoz  a jeho příkladovou náplň směny + ukážeme případné video, jak provoz vypadá a co jeho práce obnáší. Ať ví,  do čeho jde.

Zaměstnanec si našel jinou práci

  • Se zaměstnanci jsme ve stálém kontaktu skrze dotazníky spokojenosti v práci, které co nějakou dobu voláme.
    V případě, že zaměstnanec projeví nespokojenost s prací, hned to řešíme a se zaměstnancem probíráme jeho možnosti. Na mnohých zakázkách je možné změnit pozici, halu, nebo pak případně můžeme zaměstnanci nabídnout úplnou změnu práce. 

Zaměstnanci práce nejde a má špatný výkon

  • Zaměříme se na uchazečovo chování u druhého kola. Poslouchá pozorně instrukce a je proaktivní? Zkouší si operace, když je mu na to umožněn čas a prostor? Když uchazeč nevnímal u školení a necvičil danou operaci, ale přes to zvládne test na čas, ne vždy to znamená, že je schopen jinou operaci na pracovišti řádně pochopit
    a zvládnout.
  • Uchazečův postoj a respekt  k situaci uchazeč/zaměstnavatel nám řekne hodně o jeho přístupu k práci.