Nejčastější důvody odchodů modrých límečků a jak na ně
Krátké zamyšlení nad aspektem, z jakých důvodů odcházejí zaměstnanci modrých límečků a jak se s nimi vypořádat. Hanka nám vše přehledně sepsala.
Zaměstnanec přestane chodit do práce (má absence a přestane komunikovat)
- Je potřeba uchazečům u podpisu smlouvy zdůraznit, že si mají vzít kontakt na mistra a vše řádně hlásit. Případně “pohrozit”, že pokud nebude absence hlásit, bude pro opakované absence ukončen a přes nás si již práci nenajde.
- Zaměstnance bychom měli informovat (u podpisu, pak např. při volání dotazníku), že je v pořádku, když se mu práce nelíbí a vždy mu můžeme nabídnout něco jiného nebo se případně domluvit na jinou pozici – nebudeme na něho naštvaní, chceme, ať je také spokojený.
Zaměstnanci nevyhovuje dlouhá dojezdová vzdálenost do práce
- S uchazečem si je už u pohovoru potřeba zjistit jeho dojezdové možnosti do práce, a to i s víkendovými směnami. Uchazeč bude často říkat, že mu dlouhá nebo komplikovaná dojezdová vzdálenost nevadí, my mu však nevěříme a nabídneme něco, kam bude mít snazší dojezd.
- Polským uchazečům, kteří využívají svozovou dopravu zdůrazíme délku cesty do práce a představíme jim situaci, ve které mají 12h směnu a cesta jim zabere např. další 3 hodiny. Tady dle reakce uchazeče jsme schopni vyčíst, zda je to za něj v pořádku, nebo ne.
Zaměstnanci nevyhovuje pracovní náplň
- Uchazeči na pohovoru představíme pozici s jejími výhodami i nevýhodami, nic mu netajíme, nesnažíme se pozici jen “prodat”. Co nejdetailněji mu popíšeme provoz a jeho příkladovou náplň směny + ukážeme případné video, jak provoz vypadá a co jeho práce obnáší. Ať ví, do čeho jde.
Zaměstnanec si našel jinou práci
- Se zaměstnanci jsme ve stálém kontaktu skrze dotazníky spokojenosti v práci, které co nějakou dobu voláme.
V případě, že zaměstnanec projeví nespokojenost s prací, hned to řešíme a se zaměstnancem probíráme jeho možnosti. Na mnohých zakázkách je možné změnit pozici, halu, nebo pak případně můžeme zaměstnanci nabídnout úplnou změnu práce.
Zaměstnanci práce nejde a má špatný výkon
- Zaměříme se na uchazečovo chování u druhého kola. Poslouchá pozorně instrukce a je proaktivní? Zkouší si operace, když je mu na to umožněn čas a prostor? Když uchazeč nevnímal u školení a necvičil danou operaci, ale přes to zvládne test na čas, ne vždy to znamená, že je schopen jinou operaci na pracovišti řádně pochopit
a zvládnout. - Uchazečův postoj a respekt k situaci uchazeč/zaměstnavatel nám řekne hodně o jeho přístupu k práci.