10 nejčastějších chyb v inzerátech
Inzeráty – řešíme je dnes a denně. Jakým chybám se vyhnout, aby měl inzerát maximální efektivitu pro potřeby náboru? To zjistíte v našem checklistu.. 🙂
Nicneříkající titulek inzerátu
Při hledání práce a lustrování inzerátů je titulek hlavním lákadlem, který může přimět kandidáta rozkliknout právě ten Váš. Zaujměte ho na první dobrou konkrétním a lákavým titulkem.
Příliš obecný popis pracovní pozice
Inzerát by měl být svižný, srozumitelný cílovému kandidátovi a měl by odhalit maximum z důležitého, co lze slovně o firmě, pozici a nastavení pracovní náplně vyjádřit.
Hledáte supermany
Ani Clark Kent by nezvládl, co po kandidátovi požadujete? Není pak velká pravděpodobnost, že se Vám vůbec někdo přihlásí. Nastavte si požadavky, které jsou opravdu nezbytně nutné a ty, které jsou výhodou, nebo ty, které může šikovný zaměstnanec získat během prvních týdnů v práci.
Zkreslování skutečnosti, klamavé informace
Největší prohřešek, za který se dostanete do HR pekla. Navíc se Vám v maximální míře nevyplatí – nejen, že ztratíte čas s kandidátem, který se dozví úplné/pravdivé informace a uteče, ale ještě mezi kandidáty časem získáte nálepku „neférového“ inzerátu.
Tajemná pracovní náplň
Napište inzerát tak, aby bylo jasné, co bude jako zaměstnanec doopravdy dělat. Popište, co ho čeká první týdny – konkrétní úkoly či projekty. Jděte trochu do hloubky, a přesto se snažte zůstat struční. Nebojte se zmínit i rizikové/nepopulární informace.
Více požadavků než benefitů
Oddíl s benefity je oblast, kde oči kandidáta prolustrují každičké slovo. Pokud je benefitů více než požadavků, získáváte plusové body. Ani u benefitů nezapomínejte být maximálně konkrétní – nabízíte dovolenou navíc? Kolik dní? Poskytujete příspěvek? V jaké výši? Je benefit něčím podmíněn? Uveďte čím. Není příjemné na pohovoru zjistit, že polovina informací z inzerátu je klamavá.
Neuvedená mzda
Mzda je informace, při jejíž absenci ztrácíte šanci u některých kandidátů. Zkuste uvést alespoň výši fixní části mzdy. Ani rozmezím možné mzdy neurazíte. Zůstávejte ale v reálných číslech.
Slohová práce místo inzerátu
Žijeme v rychlé době a kandidát při lustrování inzerátu věnuje nejprve pozornost jen pro něj relevantním informacím a hledá klíčová slova. Pokud si jeho pozornost nepřitáhnete, nebude se čtení ani dál věnovat. Podle výzkumu se kandidáti inzerátu věnují průměrně 14 sekund.
Gramatické chyby
Faux pas, který se neodpouští. Pokud si ve své gramatice příliš nevěříte, požádejte o gramatickou kontrolu inzerátu například svého kolegu.
Absence zpětné vazby
Toto je častá chyba, která následuje až v době, kdy je inzerát vystaven. Pokud si kandidát dal tu práci a udělal si čas, aby na inzerát reagoval, je morální i profesní povinností mu na jeho reakci poskytnout zpětnou vazbu. V dnešní době to není až tak pracná nebo časově náročná záležitost. A v tomto případě platí „lepší něco, než nic“. Šablony zpětných vazeb si předpřipravte a používejte dle potřeby.
Téma zpracovala Kamila Marková (kamila.markova@indicada.cz)