Doporučení jako zdroj kandidátů

Když nevím, jakou knížku číst, nebo na jaký film se podívat, zeptám se svých známých na doporučení a mezi prvními oslovím oslovím ty, o kterých vím, že mají podobný vkus. Když hledám ubytování na dovolenou, novou restauraci, nebo opraváře, vždy si přečtu doporučení ostatních. Doporučení funguje i v náboru! Nikdo nedoporučí nikoho, s kým by sám neměl dobrou zkušenost. 

Co se v článku dozvíte:

💼 Jak podpořit doporučení zaměstnance.
💼 Proč se doporučení vyplatí.
💼 Na co se můžete těšit příště.


Jak podpořit doporučení?

Populární prvkem, který podporuje doporučení od zaměstnanců, bývá odměna. Nabídnout můžete:

  • Finanční odměnu, která se pohybuje v řádu tisíců dle pozice.
  • Dovolenou navíc.
  • Poukázku na služby.

Důležité je zaměstnancům vysvětlit proč by měli doporučovat. Můžou někomu ze svých známých pomoct k nové profesní roli, která je bude naplňovat. Firmě pak mohou pomoct zkrátit čas, kdy firma nemá pozici obsazenou a ostatní v týmu vykrývají tuto práci, zároveň firma šetří náklady, které může investovat jinde. 

 

Proč se vyplatí doporučení? 

  • Čas – čím dříve máte vhodné kandidáty, tím rychleji pozici obsadíte.
  • Peníze – inzerce, náborovové kampaně, to vše stojí nemalé částky. Pokud získáte doporučení od zaměstnanců hned ze startu výběrového řízení, můžete na těchto nákladech výrazně ušetřit. 
  • Více informací – o doporučeném kandidátovi se dozvíte víc než vám řekne pouhý životopis. 

 

Na závěr bych zmínila, že doporučovat nemusí jen vaši zaměstnanci, ale také lidé ve vašem okolí. Pokud hledáte nového zaměstnance, zkuste se zeptat na sociálních sítích Facebook nebo LinkedIn. Možná vy zrovna nevíte o nikom, kdo hledá práci, ale možná bude o někom takovém vědět někdo z vašich přátel či známých.

Příště se můžete těšit na náborový příběh z praxe, kde Vám řekneme, na co je dobré se při doporučení zaměstnance zaměřit. 🙂

 


 

Kateřina Sovová

HR Business Partner