Firemní kultura: Co připadá zaměstnancům atraktivní?
V Indicadě stavíme na čtyřech principech. Máme jasně vymezené vize a hodnoty. Máme knížku, která je všechny popisuje a tvoří kus naší historie. Dbáme na rozvoj inovace a změny. A nezapomínáme se u toho bavit. Sepsali jsme pro vás několik tipů pro nastolení zdravé firemní kultury. Všechny máme sami odzkoušené.
Firemní kulturou chápeme soubor toho, čemu lidé ve firmě věří, jak pracují, komunikují a jak se chovají uvnitř firmy i navenek.
Že je firemní kultura zdravá, poznáte snadno: Zaměstnanci se ve firmě cítí opravdu komfortně, nechodí do práce jen pro peníze a dokáží firmu doporučit ostatním.
Sepsali jsme pro vás několik tipů pro nastolení zdravé firemní kultury, které máme sami odzkoušené.
Tohle v našem týmu považujeme za důležité:
1. Vize a hodnoty
Lidé rádi následují ty, kteří ví, co chtějí, kam směřují a mají své pevné zásady. Na takového člověka se mohou spolehnout a ví, co od něho čekat.
Stejně tak je to s firmou.
Víte, kam vaše firma směřuje? Jakou má vizi a hodnoty?
V Indicadě to máme definováno, popsáno a především tím žijeme. Už při výběrových rozhovorech tomu věnujeme jedno setkání. Abychom si sedli, vždy se s kandidátem bavíme o vzájemných hodnotách.
2. Book, kam to všechno sepíšete
Všechny naše vize, hodnoty a cíle máme sepsány v krátké knížce, kterou mezi sebou sdílíme. Najdete tam kus naší historie.
Taky je to skvělý nástroj pro usnadnění adaptace nováčků.
3. Rozvoj inovace a změny
Dáváte si prostor na to neustále zkoušet nové věci? Rozvíjet se?
V Indicadě na to máme speciální fond. Říkáme mu Las Vegas a máme pevně stanoveno, kolik procent z obratu do něj každý měsíc uložíme.
Díky němu si pak můžeme zkoušet nové věci tak, jak nás napadnou.
Chci zkusit nový náborový kanál? Není problém! Přijdu s nápadem, rozpočtem a z prostředků Las Vegas fondu mohu rovnou spustit pilotáž.
4. Zábava
V práci trávíme značnou část našeho času a byla by škoda, aby to byla nuda.
Snažíme se vymýšlet různorodé aktivity pro tým – ale má to jedno ale.
Co je zážitkem pro jednoho, může být trestem pro druhého.
O tom, co chceme společně dělat, rozhodujeme společně a bereme při tom v potaz různé osobnosti v našem týmu.
Ve větších firmách by „zábavné aktivity“ vždy měly zůstat na úrovni dílčích týmů, které se znají nejlépe.
Rada na závěr? Ptejte se svých lidí, co jim vyhovuje a co by chtěli zlepšit. Kde vidí sebe a kde firmu.
Firemní kulturu totiž tvoří každý jeden zaměstnanec.