Jak nastavit úspěšnou náborovou kampaň?

Základním předpokladem úspěchu každé firmy jsou skvělí zaměstnanci. Najděte ty nejlepší pomocí efektivní náborové kampaně. Poradíme Vám, jak na to.

1. Specifikujte cílovou skupinu nabídky

Základem úspěšné náborové kampaně je správně si uvědomit, pro koho je daná pracovní pozice vhodná. Vytvořte si v hlavě obraz konkrétní persony, která se na danou pracovní pozici hodí nejvíce, a podle něj připravte detaily nabídky.

2. Určete vhodné marketingové kanály

Ne každá pracovní nabídka se hodí všude. Podle typu pozice můžete pracovní nabídku umístit na pracovní portály, plakáty či billboardy. Rozjet můžete také letákovou kampaň nebo reklamy v rádiu.

Infografika: Náborové kampaně na sociálních sítích

3. Napište jednoduchý a výstižný inzerát

Na kvalitně napsaném inzerátu vše stojí a padá. Vžijte se do role osoby, kterou hledáte. Pokud se svou pracovní nabídkou cílíte třeba na mladé, je vhodné přizpůsobit jim formu komunikace tykáním a moderní grafikou. Zvolte takový typ komunikace, který pro Vaši personu bude nejpříjemnější.

Vynechte obecné fráze, které bývají v každém druhém inzerátu. Sousloví jako příjemný kolektiv, nadstandardní finanční ohodnocení a firemní benefity se na zájemce valí ze všech stran a nepomohou odlišit Váš inzerát od jiných. Místo používání těchto frází raději vypíchněte to nejpodstatnější o nabízeném místě.

Uvědomte si, co nabízíte a co za to chcete. Myslete jako správný obchodník. Benefity v podobě práce z domova, mobilu, stravenek nebo firemní kantýny prodejte tak, aby kandidáti měli pocit, že práce u Vás bude skutečná zábava.

Buďte autentičtí. Jednejte na rovinu a nic nezastírejte. Popište vše tak, jak je to ve skutečnosti.

Nelpěte na daném popisu práce, který se léta nezměnil. Vytvořte originální obsah. Vyhrát si jde s grafikou i formou zpracování.

4. Nebojte se vyzkoušet netradiční způsoby náboru

Zkuste třeba:

  • vytvořit videoupoutávku na danou pracovní pozici
  • natočit video o Vaší firmě s vyjádřeními spokojených zaměstnanců
  • uspořádat výjezdní náborové akce za hranicemi Vašeho města
  • udělat kiosky s nabídkou práce v obchodních centrech
  • využít on-line kanály jako Facebook nebo Instagram
  • rozdávat letáčky na sportovních utkáních, koncertech nebo společenských akcích

6. Nabídněte finanční bonus za doporučení

Momentálně největším tahákem je finanční bonus za doporučení. Nabídněte určitou odměnu cizím lidem, kteří Vám někoho doporučí, ale také vlastním zaměstnancům. Jejich doporučení bývají relevantnější.


Máte bližší dotazy nejen k efektivní náborové kampani? Neváhejte se na nás obrátit!


Zdroje dat:

TALENT WORKS. 8 Social Media Statistics you need to know if you’re in Recruitment. In: Talent Works [online]. 27. 9. 2017 [cit. 2019-04-23]. Dostupné z: https://www.talent-works.com/2017/09/27/social-media-recruitment/